fbpx
Mówi się, że najważniejsze jest wnętrze.. Może i jest to prawda, jednak w przypadku naszych samochodów główny efekt zapewnia ich wygląd zewnętrzny. Powstałe rysy, utrata blasku, warunki pogodowe lub niewystarczająca wiedza na temat dbania o powłokę lakierniczą sprawia, że samochód nie cieszy i nie wygląda tak samo jak kiedyś. Dlatego tutaj z pomocą przychodzi korekta lakieru.

 

Czym jest korekta lakieru?

 

Mówiąc najprościej jest to zabieg renowacji lakieru. Stosuje się go wtedy, gdy na powłoce lakierniczej zauważymy rysy, zadrapania, wypłowienie lakieru, odpryski lub obszary jego zmatowienia. Wymaga użycia specjalistycznych narzędzi oraz pewnego doświadczenia w dziedzinie detailingu.  Korekta lakieru pozwala odzyskać utracony blask oraz wygląd niczym po wyjeździe prosto z salonu samochodowego. Efekt końcowy prezentuje się nienagannie, lakier lśni i posiada pełną głębie koloru.

 

Jakie są rodzaje korekty lakieru?

 

  • One-Step – tzw. korekta jednoetapowa, która polega na odświeżeniu lakieru. Podczas tego zabiegu używa się jednej pasty, pada polerskiego i odpowiedniej sekwencji obrotów. Taka korekta lakieru utrzymuje dobry stan powłoki lakierniczej przez kilka długich lat. Korekta One-Step nadaje się do niewielkich i niegłębokich zarysowań. Oprócz ich zniwelowania nadaje również blasku i utraconej głębi koloru karoserii.

 

  • Korekta dwuetapowa – jest to bardziej złożony proces obróbki lakieru niż w przypadku korekty jednoetapowej. Za pomocą past polerskich i padów cuttingowych działamy na powierzchni lakieru starając się usunąć wszelkie uszkodzenia. W kolejnym etapie renowacji lakieru wypracowujemy idealną powierzchnię. Dwuetapową korektę lakieru stosujemy przy nieco bardziej wymagających uszkodzeniach powłoki.

 

  • Korekta trzyetapowa – tzw. pełna, stosowana przy najbardziej wymagających powierzchniach. Taka korekta pozwala usunąć nawet 85% uszkodzeń, nawet tych najbardziej ekstremalnych. Samochód po takim zabiegu wygląda jakby był oblany szkłem, prezentuje się perfekcyjnie w każdym świetle i w każdych warunkach.

 

Jaki rodzaj korekty lakieru wybrać?

 

Najlepiej zostawić to ocenie specjalistom z salonu detailingu. Wybór odpowiedniej korekty ma znaczenie i zależy m.in. od grubości powłoki lakierniczej, stopnia i głębokości uszkodzeń oraz tego, czy samochód już wcześniej był poddany lakierowaniu i polerce. Specjaliści z salonu kosmetyki samochodowej sprawdzą kondycję lakieru i stopień jego zniszczenia pod specjalnymi lampami i doradzą jaki rodzaj korekty lakieru będzie najlepszy dla twojego samochodu.

 

Korekta lakieru krok po kroku

 

1| Dokładne umycie samochodu

Lakier poddany jest deironizacji i dekontaminacji, która pozwala usunąć najgłębiej osadzone zabrudzenia jak lotna rdza, drobinki piasku itp.

2| Osuszenie samochodu

3| Oględziny powierzchni karoserii

Od tego etapu zależy wybór odpowiedniej folii. Sprawdzany jest m.in. stopień uszkodzenia lakieru i jego grubość. Ocena powierzchni jest istotna w ustaleniu dalszej pracy nad lakierem oraz jej maksymalnych możliwości działania nad jej renowacją.

4| Dobór odpowiednich narzędzi

Do korekty lakieru potrzebne są pasty i pady polerskie. Ich wybór też musi być przemyślany jak wszystko podczas tego zabiegu. Wybór narzędzi pracy zależy od rodzaju lakieru i stopnia jego uszkodzenia.

5| Proces polerowania

Jest to najbardziej pracochłonna część korekty lakieru. Wymaga odpowiedniego doświadczenia i użycia właściwych narzędzi (pasty i pady polerskie) o odpowiednich właściwościach i sekwencji obrotów oraz precyzji w jej wykonywaniu.

 

Jak dbać o powłokę lakierniczą?

 

W celu uzyskania jeszcze lepszego efektu i wsparciu dłuższego działania korekty lakieru można dodatkowo zabezpieczyć pojazd powłoką ceramiczną, woskiem lub folią ochronną. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększy stopień ochrony lakieru ale również gwarantuje jego wysoki połysk i odporność na uszkodzenia mechaniczne.

 

Kolejną ważną rzeczą, którą należy zapamiętać jest odpowiednie mycie samochodu. Należy unikać myjni szczotkowych, którą mogą naruszyć strukturę powłoki lakierniczej. Jeżeli korzystamy z myjni bezdotykowych trzeba pamiętać, aby nie trzymać myjki ciśnieniowej zbyt blisko karoserii. Podczas mycia samochodu unikajmy również silnych środków chemicznych i detergentów, które również działają na niekorzyść powłoki lakierniczej.

 

Czy warto nasz samochód poddać korekcie lakieru? Oczywiście, że tak. Zobaczycie, że nie tylko zyska nowy wygląd i dodatkowe zabezpieczenie, ale komfort jego użytkowania również będzie o niebo lepszy.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi realizacjami. Znajdziecie tam efekty korekty lakieru oraz wiele innych ciekawych propozycji, które mogą was zainspirować do działania:

https://detailingsystem.pl/realizacje/

 


Nieprawidłowa nazwa użytkownika, żadnych zdjęć, lub serwery Instagram nie został znaleziony